Αυτός ο άνδρας γυρίζει όλο τον κόσμο και φωτογραφίζει μόνο όσους χαμογελούν [εικόνες] - Ομορφα Ταξιδια
Ομορφα Ταξιδια

Αυτός ο άνδρας γυρίζει όλο τον κόσμο και φωτογραφίζει μόνο όσους χαμογελούν [εικόνες]



Από το 2015 ο φωτογράφος Κρίστιαν Μάντα από τη Ρουμανία ταξιδεύει σε όλη την Ευρώπη και συλλέγει γνήσια, φωτεινά, λαμπερά χαμόγελα.

«Μην ξεχνάτε: Η ζωή είναι θαύμα, για να τη γιορτάσετε χαμογελάστε!» είναι το κεντρικό μήνυμα του φωτογραφικού project 174 Reasons To Smile (174 Λόγοι για να Χαμογελάς) του Ρουμάνου φωτογράφου, ο οποίος έχει θέσει στόχο να φθάσει σε κάθε γωνιά της Ευρώπης και να φωτογραφίσει ανθρώπους που χαμογελούν.



Χιλιάδες άνθρωποι έχουν σταθεί μέχρι τώρα μπροστά στον φωτογραφικό φακό του και έχουν γράψει σε μηνύματα στη σελίδα του project στο Facebook τι είναι αυτό που κάνει τους μύες γύρω από τα χείλη τους να τραβιούνται και να σχηματίζουν την έκφραση ευφορίας.

Σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Κριστιάν Μάντα δηλώνει ότι φιλοδοξεί να δημιουργήσει τη μεγαλύτερη συλλογή φωτογραφιών ανθρώπων που χαμογελούν, η οποία θα υπενθυμίζει ότι υπάρχουν αναρίθμητοι λόγοι για να επιλέγει κάποιος το χαμόγελο. Αποκαλύπτει ακόμη ότι δεν είχε πάντα τόσο θετική στάση στη ζωή του και εξηγεί τι έχει μάθει από το project.



Ακολουθεί η συνέντευξη του Κριστιάν Μάντα (Cristian Manta) στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων:

-Πώς γεννήθηκε η ιδέα για το project «174 reasons to smile»; Τι σας ώθησε να ταξιδεύετε στην Ευρώπη και να αιχμαλωτίζετε με τον φωτογραφικό σας φακό χαμόγελα ανθρώπων;
«Ξεκίνησε μέσα από την ψυχή μου. Ο αριθμός 174 είναι απλά ένα νούμερο που χρησιμεύει για να μας θυμίζει κάθε μέρα ότι έχουμε πληθώρα λόγων να γιορτάζουμε, αντί να παραπονούμαστε!
Το project είναι μοναδικό, θα προσπαθήσω να το επεκτείνω μέχρι να εξελιχθεί στη μεγαλύτερη συλλογή χαμόγελων και λόγων για χαμόγελα. Το κίνητρό μου είναι ότι θέλω να αφήσω παρακαταθήκη ένα μήνυμα που θα μιλά στην ψυχή των ανθρώπων να τους υπενθυμίζω την ισχυρή δύναμη: το χαμόγελο.
Θέλω να δημιουργήσω τη μεγαλύτερη φωτογραφία με χαμόγελα και ένα μέρος, στο οποίο οι άνθρωποι μπορούν να βρουν την ενέργεια για να συνεχίσουν να χαμογελούν. Όταν μπαίνει κάποιος στη σελίδα στο Facebook «174 Reasons to Smile» δεν μπορεί παρά να εμπνευστεί από τους τόσους λόγους να χαμογελάσει!



-Ποιος είναι ο στόχος του φωτογραφικού project;
Η ευχή μου είναι το project να φθάσει στις ψυχές των ανθρώπων, επειδή ζούμε σε μία εποχή, κατά την οποία ξεχνάμε να χαμογελάμε, ξεχνάμε να είμαστε ευτυχισμένοι. Νομίζω ότι τα πάντα αρχίζουν από ένα χαμόγελο, το αληθινό χαμόγελο, εκείνο που μπορεί να επηρεάσει και να αλλάξει την κακή μέρα ενός ατόμου, μπορεί να αλλάξει και τη διάθεση των ανθρώπων που το περιβάλλουν.
Το χαμόγελο φαίνεται πως είναι δύναμη, δυστυχώς πολλοί από εμάς το έχουμε ξεχάσει. Μία δύναμη που μπορεί να αλλάξει τον κόσμο σε έναν καλύτερο τόπο.
Αν, αντί να είμαστε συνοφρυωμένοι ο ένας προς τον άλλο, αρχίζαμε να αντιδράμε με χαμόγελα, η βία και όλη η τρέλα στον κόσμο θα σταματούσαν. Είμαστε υπερήφανοι άνθρωποι, αλλά δεν καταλαβαίνουμε ότι το καθήκον της υπερηφάνειας μάς μετατρέπει σε «μικρά τέρατα» που ξεχνούν να ζήσουν τη ζωή τους. Λυπηρό! Να ζεις μια ζωή πιεσμένος, ξεχνώντας ότι μέσα σου υπάρχει χρυσό απόθεμα.



-Σε ποιες χώρες έχετε ταξιδέψει για να φωτογραφίσετε ανθρώπους να χαμογελούν;
Ταξίδεψα στη Ρουμανία, την Ισπανία, τη Γερμανία, τη Γαλλία και το Λουξεμβούργο και θέλω να ταξιδέψω σε όλη την Ευρώπη, να εμπνεύσω ανθρώπους. Θέλω να υπενθυμίσω στους ανθρώπους τι θεραπευτική δύναμη έχει και πόσο υπέροχο είναι ένα χαμόγελο!
Με το project με τα περισσότερα χαμόγελα της Ευρώπης θέλω να τονίσω ότι η ζωή είναι όμορφη και πρέπει, αν νομίζουμε ότι δεν έχουμε λόγο να χαμογελάμε, να τον βρούμε μέσα μας, να χαλαρώσουμε, να αναλογιστούμε τι μας συγκινεί και να αλλάξουμε τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τη ζωή μας.



-Πόσες φωτογραφίες έχετε μέχρι τώρα συλλέξει για το project;
Σε τρία χρόνια έχω φωτογραφίσει χιλιάδες ανθρώπους, χιλιάδες συναισθήματα και σκέψεις, για τις οποίες οι άνθρωποι χαμογελούν.

-Θεωρείτε ότι ένα χαμογελαστό πρόσωπο μπορεί να επηρεάσει θετικά και να κάνει και τους άλλους γύρω του να αισθανθούν καλύτερα.
Σίγουρα, το χαμόγελο είναι μια δύναμη που αλλάζει την κατάσταση ενός ανθρώπου. Κάθε φορά που παρατηρείτε ένα χαμογελαστό άτομο, η εσωτερική σας κατάσταση μπορεί να αλλάξει. Το χαμόγελο έχει αυτή τη δύναμη να πείθει τους άλλους. Η αλήθεια είναι ότι όλοι πρέπει να μάθουμε να χαμογελάμε, να γιορτάζουμε τη ζωή. Προσωπικά πιστεύω ότι η ζωή είναι τέχνη και πρέπει τη ζεις ως καλλιτέχνης.



-Τι έχετε διδαχθεί από την εμπειρία του project «174 Reasons to Smile»;
Έχω μάθει και εξακολουθώ να μαθαίνω από αυτή την εμπειρία. Το πιο σημαντικό είναι ότι εισπράττω ευχαριστήρια μηνύματα και το χαμόγελο των ανθρώπων.
Είχα πολύ αρνητισμό στο παρελθόν. Μπορεί το project να διαπνέεται από αισιοδοξία, να είναι πολύ θετικό, αλλά δεν υπήρξε κάτι άλλο θετικό στην ζωή μου. (...) Δεν γνώρισα τι είναι παιδική ηλικία. Στην εφηβεία υπέφερα από κατάθλιψη.
Πώς με βοήθησε το project; Θέλησα να σηκωθώ και να μην είμαι πια θύμα. Είναι πολύ εύκολο να είσαι θύμα σε μια κοινωνία όπου όλοι θυματοποιούν. Επέλεξα να μην το κάνω αυτό. Θέλω έως το τέλος της ζωής μου να έχω αφήσει πράγματα και να έχω αλλάξει τον κόσμο όσο μπορώ, με τις δυνάμεις που έχω. Δεν είμαι ούτε πλούσιος ούτε διάσημος, δεν έχω τέτοια επιρροή, αλλά, ωστόσο, θέλω να αφήσω κάτι πίσω μου. Η εμπειρία με άλλαξε με την έννοια ότι με έκανε υπεύθυνο, με έκανε να μην εγκαταλείπω όση δυσκολία κι αν συναντώ.
Υπάρχουν άνθρωποι που μου έγραψαν: «Μπήκα στην σελίδα σου, είχα μία πολύ δύσκολη μέρα και διαβάζοντας τα μηνύματα των ανθρώπων η ζωή μου άλλαξε». Είναι τόσο σημαντικό για μένα να εισπράττω τέτοια θετική ανταπόκριση. Νομίζω ότι αξίζει αυτό που κάνω. Πολύ συχνά σκεφτόμουν να εγκαταλείψω την προσπάθεια, για οικονομικούς και άλλους λόγους. Και κάθε φορά που λάμβανα ένα τέτοιο μήνυμα έπαιρνα θάρρος να προχωρήσω. Οι άνθρωποι χρειάζονται αυθεντικότητα όχι προσποίηση.
Ο Κρίστιαν Μάντα προβάλλει το project του στο site www.174demotive.ro, στο facebook και στον λογαριασμό του στο Instagram cristian_manta.

«Χαμογελώ επειδή είμαι ευτυχισμένη. Χαμογελώ επειδή αγαπώ τη ζωή. Προσπαθώ να πετύχω τα όνειρά μου. Γι αυτό είμαι ευτυχισμένη και είμαι περήφανη» αναφέρει μία από τις νεαρές γυναίκες που φωτογραφήθηκαν για το project.
«Χαμογελάμε, επειδή είμαστε ευτυχισμένοι που έχουμε ο ένας τον άλλον, έχουμε τη μικρή μας κόρη, το υπέροχο δώρο που λάβαμε και απολαμβάνουμε κάθε στιγμή» γράφει ένα νεαρό ζευγάρι.



Και πολλοί άλλοι συμμετέχοντες στο project εξηγούν τους λόγους για τους οποίους χαμογελούν:

«Το καλοκαίρι είναι ένας από τους λόγους, για τους οποίους χαμογελώ, ο έρωτας με κάνει να χαμογελώ, η μουσική, όταν ακούω μουσική και όταν τραγουδάω, η καλοσύνη των ανθρώπων με κάνει να χαμογελώ, τα παιδιά και τα ζώα».

«Γιατί χαμογελώ; Επειδή είναι υγιεινό για το σώμα και την ψυχή! Για τους λόγους μου, που δεν θα μπορούσα να τους συμπεριλάβω όλους σε ένα βιβλίο. Τελικά το χαμόγελο είναι επιλογή, επιλογή είναι να είσαι ευτυχισμένος ή δυστυχισμένος. Επιλέγω να είμαι ευτυχισμένη».

φωτογραφίες: facebook.com/174demotive/photos

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Οι καλύτερες προσφορές ξενοδοχείων στην Ελλάδα!Κάντε κλικ εδώ!
Subscribe to this Blog via Email :
Previous
Next Post »

TOP εβδομαδας